30 Ocak 2012 Pazartesi

UN KURABİYESİ



Geçen gün eve alınan un kurabiyelerinin hızla tüketilmesi bana bayağıdır cüzdanımda beklettiğim ama denemediğim kurabiye tarifini hatırlattı. Tarifi veren kişi “bu kurabiyeyi benden başkası tutturamıyor” diyerek vermişti. Tarifi uygularken un ölçüsü bana çok az geldi ve ben tariften daha fazla unla aşağıda belirttiğim ölçülerde yaptım. Sonuç çok lezzetli oldu. Tarif sahibi hanım, tarif kıskançlığı yaparak un ölçüsünü az mı söyledi, yoksa tarifi verirken dalgın mıydı bilemiyorum:)

Malzemeler:
250 gr margarin veya tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı mısır nişastası
3-3,5 su bardağı un
1 paket vanilya
Üzeri için pudra şekeri

Yapılışı:
1. Bütün malzemeler karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
2. Hamur yuvarlanarak silindir haline getirilir ve bıçakla baklava şeklinde küçük parçalar kesilir. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
3. Kurabiyelerin üzerine çatalla iz yapılır ve 150 derecede önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirilir.
4. Kurabiyeler pişip ılındıktan sonra üzerine bol miktarda pudra şekeri serpilir.
NOT: Un ölçüsü markaya göre değişebiliyor. Kurabiyenin kıvamının tutması için, unu azar azar eklemekte fayda var. Tarifte kabartma tozu yok ama yine de biraz kabarıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder