7 Mart 2012 Çarşamba

ERİŞTELİ YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

Anadolu çorbası diye bilinen bu çorbaya ben uzun uzun ‘Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası’ diyorum. Ben bu çorbanın yoğurtlu versiyonunu ‘tutmaç çorbası’nı daha bir severim aslında, benim damak tadıma daha uygun ama bu sefer evde yeterli yoğurt olmadığından bu versiyonunu yaptım. Yoğurtlusunu yani tutmaç çorbasını yaptığımda onu da sizlerle paylaşacağım. Şimdiden afiyetler olsun!
Çorbayı asıl yapma amacım oğlum olduğundan, çoçuklar içinde çok güzel bir öğün olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.
Malzemeler:
1 adet kuru soğan
1 çay bardağı yeşil mercimek
2 çay bardağı erişte
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası
Tuz, karabiber
Kuru nane
Yapılışı:
1.Yemeklik doğranmış soğan kızdırılmış zeytinyağında kavrulur. Salça ilave edilir.(ben bu sefer salçayı ölçüden biraz az eklemişim sanırım,çorbanın renginden de anlaşılacağı üzereJ, )
2.Yıkanmış yeşil mercimekler bir kaynar gelecek şekilde kaynatılır. Kaynama suyu dökülüp soğuk sudan geçirilen yeşil mercimekler kavrulan soğana eklenir. 5 bardak soğuk su eklendikten sonra kaynamaya bırakılır.
3.Kaynamaya başlayınca erişte, tuz, karabiber eklenir.
4.Eriştelerin ve mercimeğin piştiğine kanaat getirince, mercimeğin ve eriştenin cinsine göre takriben 10- 15 dakika sonra sürer.
5.Ayrı bir tavada eritilen tereyağı ve kuru nane çorbaya eklenir. Bir taşım daha kaynatılıp ocağın altı kapatılır. İsteğe göre üzerine kırmız biberle servis yapılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder