30 Nisan 2012 Pazartesi

MEYVE ŞEKERLİ VE DE LOKUMLU MUFFİN


Küçükken top kek yiyeceğim zaman seçim yapmak benim için çok zor olurdu. Bir tarafım kakaoya karşı koyamaz diğer tarafım ise meyveliye dayanamazdı. Bu savaşlardan galip çıkan da genellikle meyveliler olurdu.  Bu muffinleri de o günleri anmak için yaptım. Meyve şekeri yetmedi içerisine biraz da lokum koydum. Evde 3-4 tane lokum vardı ve bir süredir yiyen yoktu. Atmaya içim elvermedi. Ne de olsa annemin kızıyımJ. Ben de minik parçalar halinde doğrayıp muffine ekledim. Farklı bir tat ve lezzet verdi. Kurabiyesini çok yaparım ama kekte lokumu hiç denemiştim. Hem israf etmedim hem de lezzet kattım daha ne olsunJ
MALZEMELER:
4 yumurta
1+1/3 su bardağı toz şeker  
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
½ su bardağı meyve şekeri
3-4 adet sade lokum
3-4 su bardağı un
YAPILIŞI:
1. Yumurta ve şeker iyice köpürene kadar mikserle yüksek devirde çırpılır.
2. İçerisine diğer sıvı malzemeler eklenerek karıştırılır.
3. Un ve kabartma tozu eklenerek hazırlanan karışımdan muffin kaplarına birer yemek kaşığı dökülür.
4. Hamura lokum ve meyve şekeri eklenerek karıştırılır. Ve muffin kalıplarına eşit şekilde paylaştırılır.
5. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırına yerleştirilir ve kabarması beklenir. Muffinler iyice kabardıktan sonra fırının derecesi 160 dereceye düşürülür ve üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder