14 Haziran 2012 Perşembe

ÇOK ÇİKOLATALI AZ YAĞLI MERMER KEK


Kek diyince çocukluğumda annemin “Karınca” marka fırında yaptığı kekler gelir aklıma. Havuçlu, sade bir sürü kek pişirirdi canım annem. Nasıl da lezzetli olurlardı, yemeye doyamazdık. Okuldan gelince evi kek kokusu kaplamış olurdu. Annemin alüminyum tepside pişirip baklava dilimi şeklinde kestiği keklerin kenarları benim için vazgeçilmezdi. Hem kekte hem börekte kenar severim ben. Bu zevkim de çok sorgulanır. Ama isteyen sorgulayabilir, ben yine de kenar yiyeceğim.J
Ben bir evi, kek kokusunun yuva yaptığını düşünürüm. Kek kokusu anne sıcaklığıdır bence. İnsana korunduğunu, güvende olduğunu hissettirir.
Yıllarca annem keşke çalışsaydı da okuldan eve geldiğimde yalnız olsaydım, kapıyı anahtarla açsaydım diye hayıflandım, durdum. Anneciğimin beni kapıda karşılamasının ne büyük bir nimet olduğunu sonradan anladım. Hatta artık anneme gittiğimde kapıda onun gülümsemesini göreyim diye özellikle kapıyı çalarım, Allah hepimizin annesini yanımızda mümkün olduğunca uzun tutsun. Hepsine sağlık versin. Henüz anne olmayan ben ve benim gibilere de tez zamanda anne olup evlerini kek kokusuyla doldurmayı nasip etsinJ
MALZEMELER:
4 yumurta
1+1/3 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
½ su bardağı sıvıyağ
40 gr bitter çikolata
3-4 çorba kaşığı kakao
Aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Arzuya göre 4-5 adet ceviz
YAPILIŞI:
1. Öncelikle yumurtaları ve şekeri 5 dakika çırpın. Üzerine sıvı yağı, yoğurdu ekleyin. Daha sonra unu, kabartma tozunu, vanilyayı eleyerek karışıma katıp güzelce çırpın.
2. Hazırlanan karışımın ¾ ünü yağlanmış kek kalıbına dökün. Kalan ¼ e kakao ve küçük şekilde parçalanmış bitter çikolataları ilave edin.( Bu aşamada çok az miktarda su da eklerseniz hamurunuz katılaşmaz.)
3. Kakaolu karışım sade karışımın üzerine gezdirilir. Daha sonra kekin içerisinde kaşığın arka kısmıyla dairesel hareketler yapılarak kakaolu hamur hafifçe yayılır.
4. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında iyice kabarıncaya kadar pişirilir. İyice kabarınca fırının derecesi 150 dereceye düşürülür ve bu şekilde pişirmeye devam edilir. Pişince 15-20 dk. kadar fırında bekletilir. Daha sonra fırından çıkartılır ve soğuk ya da ılık şekilde servis edilir.
NOT: İçerisine kürdan batırıp çıkardığınızda kürdanda hamur yoksa kek pişmiş demektir. Ama bu işlemi sakın ola kek kabardıktan sonra bir süre pişmeden yapmayın. Yaparsanız kekiniz sönebilir. Ben fırına verirken üzerine biraz da ceviz ekledim. Siz de keyfiniz isterse ekleyiverinJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder