7 Eylül 2012 Cuma

MANTARLI KARİDESLİ MAKARNA



Bu makarnayı ilk kez evlilik yıldönümümüzde dışarı çıktığımızda akşam yemeğinde yemiştim, artık gecenin güzelliğinden mi içinde bulunduğumuz duygusal atmosferden mi çok sevmiştim hatta eşimde kendi yemeğinden çok benim makarnamı beğenmişti. O günden beri aklımda olan bu tarifi geçen akşam uyguladım eşim benimkinin daha güzel olduğunu söyledi artık torpil mi geçti bilmiyorum ;) Size kendi yaptığımın resmini yayınlamak isterdim ama çektiğim tek resim pek net olmadığından restorantta yediğim makarnanın iyi ki çekmişim dediğim resmini paylaşıyorum.


Malzemeler:
Yarım paket spagetti
1 adet büyükçe bir kuru soğan
1 paket kültür mantarı
250 gr. karides
½  paket krema
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tutam taze fesleğen
Tuz, karabiber
Yapılışı:
1.Kaynayan zeytinyağı eklenmiş tuzlu suda makarna haşlanır (Tencereye makarnanın haşlanacağı kadar su konur ki makarnanın suyu süzülmesin, besin değeri boşa gitmesin)
2.Ayrı bir tavada kızdırılan zeytinyağında soğanlar kavrulur. Sonrasında ince dilimlenmiş mantarlar ilave edilir, suyunu bırakıp çekmeye başlayınca da karidesler eklenir ve tuzu da eklenerek hep beraber kavrulur.
3.Kavrulma işleminin bitmesine az kala krema, ocağın altı kapatılınca da ince kıyılmış taze fesleğen ilave edilerek haşlanmış makarna ile birleştirilir. Fesleğen ilave edildikten sonra ocağın altı kapatılır. Servis tabağına alındıktan sonrada üzerine taze çekilmiş karabiber ile eklenerek yemeğe geçilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder