18 Aralık 2012 Salı

KABAKLI PİLE BÖREK


Annemin daveti için nette değişik bir börek tarifi ararken Oktay ustada bu böreği gördüm. Benim damak tadıma çok uygun olmasa da tarifi anneme verdim. Annem tarifi kendine göre biraz değiştirmiş. Hatta tarif başka bir tarif olmuş. Ne de olsa benim annem. Kime çektiğim belliJ





Ben de böreğin tadına bakınca önyargımın yersiz olduğuna karar verdim. Peynirli börekleri yemeyen biriyim ama bu börek çok lezzetli. Yani bu böreği ben sevdiysem herkes severJ 4-5 kere yaptık hepsinde de çok beğenildi. Afiyet olsun size de…

MALZEMELER:
5 yufka
5 kabak
1 tutam dereotu
150 gr lor peyniri


Sosu İçin:
1 büyük çay bardağı sıvıyağ
1 büyük çay bardağı süt
1 şişe maden suyu
3 yumurta(birinin sarısı üzerine)


YAPILIŞI:
1- Kabakları karıştırma kabına rendeleyin. Rendelediğiniz kabağı avucunuza alıp iyice sıkın. Dereotunu kıyın ve kabağın üstüne koyun. Lor peynirini ilave edip harcımızı karıştırın.
2-Yufkanın birini tezgaha serin. Üzerine harçtan her tarafına gelecek şekilde serpin. Yufkayı pili pili yaparak büzün ve ikiye kıvırın. Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin. Diğer 4 yufkaya da aynı işlemi yaparak tepsiye yan yana koyun.
3- Sosu için, karıştırma kasesinde sıvıyağı, sütü ve yumurtayı koyup çırpın. Sodayı da ekleyip iyice karıştırın. Böreğin üzerine sosu gezdirin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder