11 Aralık 2012 Salı

PASTANE KURABİYESİ(LANDÖŞE)



Bu kurabiyeyi ilk defa denedim. Kendisi artık spesiyallerim arasındaJ Tam anlamıyla pastane kurabiyelerinin tadını taşıyor. Yapımı birazcık zahmetli ama çok lezzetli. Tarifi Oktay usta dan almıştım.


Ben içerisine kabartma tozu da koydum birazcık ve tabi ki tereyağıyla yaptım. Unu göz kararı atarken de ölçüsü olduğunu hatırladımJ O yüzden un konusunda emin değilim. Unu azar azar eklemenizde fayda var. Akışkan ama kek hamurundan da koyu bir hamur olması gerekiyor. Sofranın en beğenilerindendi. O yüzden ilk olarak bu tarifi paylaşıyorum sizlerle…




MALZEMELER:
1,5 su b. pudra şekeri
3 yumurta
3 su b. un
200 gr. Tereyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu

ARASI İÇİN:
1 kase kayısı marmelatı

ÜZERİ İÇİN:
1 pk. bitter çikolata
renkli şekerler


YAPILIŞI:
1- Oda sıcaklığında iyi yumuşamış margarini bir karıştırma kabına alıyoruz. Mikserle köpürtüyoruz. Üzerine yavaş yavaş pudra şekerini ilave ediyoruz.
2- Yumurtaları kırıyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz. Üzerine ilave ediyoruz ve hamuru yoğuruyoruz.
3- Kurabiye hamurunu krema torbasına dolduruyoruz ve parmak büyüklüğünde parçalar sıkıyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine hamurları diziyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişiriyoruz.
4- Kayısı marmelatını pişirdiğimiz kurabiye hamurlarının yarısının üzerine sürüyoruz. Marmelat sürmediğimiz kurabiyeleri marmelatlıların üzerine kapatıp ikisini yapıştırıyoruz. Bitter çikolatayı benmari usulü, buharda eritiyoruz. Kurabiyelerin ucunu çikolataya batırıyoruz. Sonrasında renkli şekerlere batırıyoruz ve servis tabağına diziyoruz.


NOT: Arzu ederseniz benim yaptığım gibi kurabiyelerin üzerini de krema pompası yardımıyla  çikolata ile süsleyebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ellerine saglık canım, sofrada hersey çok güzeldi ama benim gibi kurabiye sevmeyen biri için bile bunlar enfesti...kargof...

    YanıtlaSil