18 Nisan 2014 Cuma

KREMALI KUMPİR


 
Patates birçok insanın vazgeçilmezidir. Kızartması, püresi, yemeği hepsi güzeldir.  Kilo aldırma derdi olmasa insan her öğün patatesle beslenebilir benceJ

Bu tarif eski zamanlardan. Hatırlar mısınız bilmem yıllar önce Pınar Altuğ’ un bir yemek programı vardı. O programı çok izlerdim. Oldukça güzel tarifler verilirdi. Oradan aldığım birkaç tarifi yıllardır uygularım. Bu tarif de onlardan biri. Ben mükemmele ulaşmak adına malzeme ölçülerinde biraz oynamalar yaptım.

Sitede daha önce ev yapımı kumpir de yayınlamıştım. Kremalı kumpir diğerine göre daha sade bir tarif. Ama sade olması sizi yanıltmasın oldukça lezzetli. Hem salata hem de hamur işi niyetine sayılabilecek bir tarifle sizleri baş başa bırakıyorum. Afiyetler olsun.. 


MALZEMELER:

7 adet orta boy haşlanmış patates

1 kutu süt kreması

¾  su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

2 yemek kaşığı tereyağı

1 tatlı kaşığı zeytinyağı

200 gr küçük doğranmış salam

Tuz

Süslemek için: pul biber

YAPILIŞI:

1. Patatesler sıcağa yakın ılıkken içerisine önce tereyağı ve ½ su bardağı kaşar eklenir. Patates ezici yardımıyla ezilir. Hafif karşınca içerisine krema ve zeytinyağı eklenir. İyice ezilir. İçerisine salam eklenir ve kaşıkla iyice karıştırılır.

2. Büyük boy bir dikdörtgen borcamın(kenarları tırtıklı şu tarifteki borcam) tabanına kalan kaşar serpilir. Patatesli karışım borcama yayılır ve üzerine kaşıkla bastırılarak düzeltilir. Üzerine hafifçe pul biber serpilir ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder